Webinar 23 september

Geschreven op .

Er zal de komende jaren veel nieuw bos worden aangelegd. De Bossenstrategie van de Rijksoverheid heeft de ambitie om het Nederlandse bosareaal met 37.000 hectare uit te breiden in tien jaar tijd. De Bossenstrategie stelt dat bosuitbreiding noodzakelijk is om de klimaatdoelen te realiseren en bij te dragen aan verbetering van de biodiversiteit en een gezondere leefomgeving. De doelen om bos uit te breiden zijn nu heel andere dan tot nu toe gebruikelijk was. Dat vraagt om nieuwe manieren om bos aan te leggen.

Bureau Buiting Advies heeft de laatste decennia het concept van ecologische bosaanleg ontwikkeld, en op diverse plaatsen in Nederland uitgevoerd. Daarbij wordt geanticipeerd op de ecologische ontwikkeling in bossen waardoor biodiversiteit en robuust bos veel sneller worden gerealiseerd dan bij Stichting Groeneveld stelt zich ten doel om de discussie over natuur en landschap in Nederland te stimuleren. Bekendheid geven aan het concept van ecologische bosaanleg, en daar discussie over voeren, passen daar perfect bij.

Namens de Stichting Groeneveld nodig ik u uit om deel te nemen aan het webinar dat op 23 september a.s. om 15.00 uur gegeven wordt over dit concept. In de ochtend van 25 september organiseren we in het Bentwoud bij Zoetermeer een excursie waar de eerste resultaten van ecologische bosaanleg in het veld kunnen worden bekeken en bediscussieerd. Daar kunt u zich voor opgeven bij Jaap Kuper. (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) Er zijn geen kosten aan deelname verbonden. Het aantal personen dat aan de excursie kan deelnemen is helaas gelimiteerd. Acceptatie gaat in volgorde van opgave. Indien de excursie is volgeboekt zal op een nader vast te stellen datum voor de tweede maal een excursie worden georganiseerd.

Open Zoomlink webinar